En blog hvor jeg vil vise de ting jeg sysler med ud over mine kort ..

søndag den 10. marts 2019

Nøgle.

Jeg så en video for et stykke tid siden på youtube, hvor en nøgle blev pyntet. Det gik jeg så selv i gang med. Anede dog ikke dengang, hvad jeg egentlig ville med det, så det var selve processen jeg ville prøve.
En foreslog så på facebook, at jeg lavede noget til at hænge nøgler på, og den idé greb jeg.
Desværre har jeg ikke kunne skaffe den str. lærred jeg helst ville bruge, så jeg har måtte gå på kompromis med mig selv, men pyt....nu er der da kommet lidt ud af det ;-)

Lærredet jeg har brugt måler 20 x 20 cm. Jeg har grundet hele lærredet med sort gesso og så efterfølgende malet det med sort akrylmaling. Jeg har hele tiden vidst, at jeg ikke ville have for meget på, for det var nøglen i midten, der skulle være den bærende del.

Selve nøglen har først fået hvid gesso og så efterfølgende hvid akrylmaling. Dernæst har jeg pyntet med fjer, blomster, sløjfe, rhinsten og en gipsfigur.

I siderne rundt om, har jeg pyntet med kugler i forskellige størrelser, og også her har jeg brugt akrylmaling.
Derefter har jeg kommet rosegold voks på, hvor jeg nu synes det skulle være. Og til sidst har jeg sat 4 kroge på, så der kan hænge nøgler nederst. Det nederste stykke har jeg valgt skulle være glat, for havde jeg kommet kugler på der også, ville der være risiko for, at de med tiden ville gå af, hvis nøglerne kom i vejen.
På billedet kan det godt ligne, at det er brunt, men billedet snyder, for det er sort med rose gold.




2 kommentarer:

  1. super flot,mange skønne sager har du brugt. sort og rose gold er super

    SvarSlet
  2. Tusind tak Dorte...det var også sjovt at lave. Lidt ærgerligt, at man ikke kan se det bedre med farverne osv. for det er noget flottere i virkeligheden ;-)

    SvarSlet